حجه الاسلام والمسلمين صدوقي در ديدار صميمانه با رياست، مسئولين و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي يزد

به گزارش يزدفردا به نقل از  آنا؛ در این جلسه صمیمانه که در منزل حجه الاسلام صدوقی برگزار شد امام جمعه یزد در توصیه های خود به ریاست و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد تعهد و ایمان را نیاز یک متخصص برشمرد و گفت : اسلام در بحث علم و دانش به دنبال تعهد است و برنامه ریزی آن می بایست به گونه ای باشد که اگر متخصصی تربیت می کنیم دارای تعهد و ایمان باشد. وی رقابت های تحصیلی را برای کسب نمره نامناسب و دانشجویان را به درک مطالب و مفاهیم درسی به طور عمقی توصیه نمود.

نماینده مقام معظم رهبری در بیانات خود ایران را کشوری جوان برشمرد که وظیفه دانشگاهیان، فراهم کردن امکانات علمی پژوهشی برای فرزندان این آب و خاک است که باید علاوه بر افزایش کمیت به کیفیت امکانات و تدریس نیز بیاندیشیم. وی ادامه داد تربیت اسلامی و اخلاق دانشجویان باید به باور اسلامی برسد نه اینکه به زور و اجبار آنها را به رعایت موازین اسلامی سوق دهیم بلکه بر باور و عقیده آنها کارکنیم و آنها را از روی میل و اراده با تربیت اسلامی آشنا کنیم.

حجت الاسلام صدوقی در ادامه صحبتهای خود گفت : دانشگاه آزاد اسلامی از هدایای انقلاب بوده است که در آب و خاک انقلاب رشد کرده و توقع از آن در بحث مسائل فرهنگی و انقلابی بیشتر است که بحمدالله این چنین بوده است و علاوه بر رشد قابل ملاحظه علمی پژوهشی در مسائل فرهنگی نیز پیش قدم بوده است.

همچنین در این جلسه دکتر سلطانی ریاست واحد یزد به ارائه گزارش عملکرد موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های بین المللی و ملی پرداخت. دکتر سلطانی در گزارش خود گفت : دانشگاه آزاد اسلامی یزد تا کنون درخشش های بین المللی مختلفی چون کسب مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات ابداعات و اختراعات ژنو، روسیه و ... کسب رتبه دوم تیم بتن در مسابقات ACI امریکا، چاپ دهها مقاله ISI در نشریات بین المللی و رتبه ها و اختراعات فراوان در سطح ملی و منطقه را بدست آورده است.

حجه الاسلام والمسلمين صدوقي در ديدار صميمانه با رياست، مسئولين و اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي يزد

وی ادامه داد : همچنین در بحث دانشجویی، فرهنگی و اقامه نماز نیز رتبه های اول کشوری و منطقه ای را بدست اورده است و از سوی مسئولین مورد تقدیر قرار گرفته است. ریاست واحد یزد در کمک به دانشجویان کم بضاعت دانشگاه گفت : دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سال گذشته علاوه بر ارائه وامهای دراز مدت به دانشجویان 300 میلیون تومان تخفیف شهریه داده است که این تخفیف شهریه ویژه دانشجویان ستاد شاهد و ایثارگر، دانشجویان کم بضاعت و ... بوده است.

دکتر سلطانی در معرفی برنامه های همایش ربع قرن فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی گفت : واحد یزد از اولین واحدهای افتتاح شده دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که در حال حاضر با بیش از 50 رشته و گرایش و 13 هزار دانشجو، دو مرکز وابسته و 20 هزار فارغ التحصیل به عنوان بزرگترین واحد استان به فعالیت علمی پژوهشی خود ادامه می دهدو انشاء الله در آبان ماه سال جاری مراسم ربع قرن خدمت خود را برگزار می کند . لازم به ذکر است در این نشست صمیمانه که بمناسبت هفته بزرگداشت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید هیأت رئیسه، مدیران، رؤسای واحدهای دانشگاهی وابسته، معاونین، مدیران دانشکده ها، گروهها و جمعی از اساتید حضور داشتند.

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا